TATRA 805
Tatra 805 byla vyvinuta na základě požadavků ČSLA a zkušeností s předchozími typy. Zpočátku vycházeli konstruktéři z vozu T803, neboť požadavek byl na vozidlo s užitečnou hmotností 800kg. Nakonec však vznikl vůz zcela odlišný. Motor Tatra 603A se zde objevil prakticky z nutnosti, protože v krátkém časovém horizontu nepřicházel vývoj nového agregátu v úvahu.
Vzdor svému vzezření není "kačena" nijak vratkým vozidlem a v rukou zkušeného řidiče dokáže pravé divy, stačí sledovat její počínání v sériích Truck Trial. Kačena se jí prý přezdívá pro její charakteristický kolébavý pohyb terénem. Typický hvízdavý zvuk ventilátorů ji zase pomohl získat přezdívku "kvíčala".
V roce 1959 byla výroba převedena z Kopřivnice do AZNP Mladá Boleslav a ZVIL Plzeň, kde postupně došlo k ukončení výroby. Jaký vliv to mělo na kvalitu výroby si jistě dovedete představit.