Tatra 163
Po podrobení několika stupňům rozsáhlých provozních zkoušek v Rusku, ČR i na Slovensku bylo konstatováno, že vozidla řady T 163 jsou úspěšným pokračovatelem řady vynikajících vozidel značky TATRA.
Motor:
naftový, osmiválcový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnícího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 2. Možnost montáže vybraného kapalinou chlazeného motoru EURO 1, EURO 3.
Spojka:
jednolamelová s membránovou pružinou, ovládání hydraulické se vzduchovým posilovačem.
Převodovka:
desetistupňová + dva stupně vzad, synchronizovaná, s čelními ozubenými koly. Řazení mechanické s pneumatickým posilovačem, normální a redukovaný chod řazen elektropneumaticky s předvolbou.
Přídavný převod:
jednostupňový dvoustupňový řaditelný za klidu.
Pomocný pohon:
ze spojky z převodovky z přídavné převodovky.
Řízení:
levostranné nebo pravostranné, s monoblokovým servořízením.
Nápravy:
nezávisle výkyvné, nezávisle odpružené, s uzávěrkou osového, respektive mezinápravového diferenciálu. Pohon všech kol s odpojitelným pohonem přední nápravy. Vozidla SK8 s redukcemi v kolech.
Brzdy:
s klínovým rozevíračem PERROT, automatické seřizování čelistí, protiblokovací zařízení ABS. Brzdové přístroje jsou vybaveny tlumiči hluku. Provozní – dvouokruhová, přetlaková, působící na kola všech náprav. Nouzová – pružinová, působící na kola zadních náprav s vazbou na soustavu přívěsu. Parkovací – pružinová, působící na kola zadních náprav. Odlehčovací – motorová brzda.
Pérování:
přední náprava zkrutné tyče a teleskopické tlumiče
zadní nápravy konvenční listovou pružinou kombinované
– lehké do 11,5 tuny na nápravu
– těžké do 15 tun na nápravu.
Kabina:
kapotová, celokovová, krátká, třímístná, oblé čelní sklo. Kabinu lze vybavit závislým olejovým a nezávislým naftovým topením a klimatizací