Přepravník mostu PM-55
Jelikož na těchto stránkách je již mostní tank MT-55A , nemůže chybět ani jeho doprovodný vůz na podvozku Tatry T-813 8x8 a to přepravník mostu PM-55.Spolu s MT-55A tvoří operativní mostní soupravu pro hlavní úkol a to přemosťování protitankových překážek v průběhu hlavního boje.Masy útočících T-54/55/72 nesměli zůstat bez pomoci pokud nepřítel si dovolil vytvořit PT zátaras a palebná příprava (orání palbou) toto nepřetvořila na průjezdné pro tanky. MT-55A pokládalo most za boje a PM-55 mu je vozilo z týlu pokud byla potřeba např. 10 x průchodů na hlavním směru.
PM-55 je kolové vozidlo ,které je vybaveno buldozérovým zařízením BZ-T 813 pro úpravu terénu na místě složení a hlavně pokládacím zařízením pro most.Má také systém pro podhuštění pneumatik v těžkém terénu.Ona váha 27 500kg v terénu nebude zrovna ideální ,ale most váží 6 500kg a ta pokládací nástavba s hydraulikou je z poctivé oceli.Jako jedno z málo vozidel ČSLA bylo PM-55 vybaveno klimatizací s vývodem do kabiny a ta je ve spodní části opatřena protiradiační ochrannou - zajímavé..
PM-55 dokáže sejmout most z překážky,sevřít ho,a naložit ho na sebe.Může také ho sám položit přes překážku a po té ho naložit z kteréhokoliv břehu.Složení se může provádět přímo z kabiny i z důvodu ZHN.Posádku tvoří strojník a řidič a při případné práci s MT-55A je velící osoba velitel tanku.
TTD :
a)délka 11,5m x šířka 3,3 m x 3,3 m -komplet
kvůli schopnosti v terénu je zajímavé
b) zatížení náprav : úplný PM-55 s mostem - přední 13 200 kp a zadní 13 800 kp
bez mostu - přední 11 700 kp a zadní 8 800 kp
Max.rychlost na silnici je 80 km/h.
Nájezdové úhly vpřed : 17°a zadní 30°
Brodivost 1,4 m vody - možno vyvést sání před kabinou vzhůru a vymontovat bufík z podlahy kabiny.